![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: mieć na studia ? |
|
zagadnienia na egzamin z etyki |
|
Dr Piotr Stańczyk – pytania i zadania do „Etyki zawodu pedagoga”
1. Działanie pedagogiczne w koncepcji P. Bourdieu i J.-C. Passerona charakteryzuje się tym, że …
2. „(…) albo wierzycie mi w to, że nie kłamię, kiedy mówię wam, że wychowanie jest przemocą i moje wychowanie jest nieprawomocne, albo wierzycie, że wierzycie i moje nauczanie jest uprawnione, zatem nie możecie mi tym wypadku wierzyć bardziej niż wtedy, gdy mówię, że jest ono przemocą” – mógł powiedzieć:
3. Czym jest zrównanie przedmiotu z pojęciem to w koncepcji G.W.F. Hegla?
4. Na czym polega istota alienacji samowiedzy (podmiotu) w koncepcji G.W.F. Hegla?
5. Co jest stawką walki na śmierć i życie w koncepcji G.W.F. Hegla?
6. Czym różni się illokucja od perlokucji w teorii aktów mowy?
7. Czym różni się perlokucja od illokucji w teorii aktów mowy?
8. Działanie komunikacyjne to …
9. Działanie strategiczne to …
10. „Tylko hermeneutyczna bezwzględność wobec własnych presupozycji może uchronić interpretatora przed uprawianiem krytyki bez przeprowadzenia samokrytyki oraz przed popełnianiem tego błędu (…)” – mógł powiedzieć:
11. Dlaczego nauczyciele stosują strategie przetrwania?
12. Która ze strategii przetrwania nauczycieli może zostać określona jako meta-strategia?
13. Na czym polega strategia fraternizacji?
14. „O pełnym przygotowaniu do zawodu można sensownie mówić w przypadku tych zawodów, które polegają na wykonywaniu względnie powtarzalnych i przewidywalnych, a przy tym wymagają kompetencji technicznych” – mógł powiedzieć:
15. W skład obszaru kompetencji technicznych wg R. Kwaśnicy wchodzą:
16. W skład obszaru kompetencji praktyczno-moralnych wg R. Kwaśnicy wchodzą:
17. Dlaczego w warunkach polskich dochodzi do skrócenia perspektywy rozwoju zawodowego nauczycieli?
18. Jakie są cechy „kultury zbójeckiej” wg Z. Kwiecińskiego?
19. W jakim sensie reforma edukacyjna może być odporna na nauczyciela („nauczycieloodporna”)?
20. Na czym polega techniczno-scjentystyczne podejście do zagadnienia programu szkolnego?
21. Na czym polega nietechniczno-scjentystyczne podejście do zagadnienia programu szkolnego?
22. „Uważna analiza relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem w szkole czy poza nią odsłania na każdym poziomie jej fundamentalnie narracyjny charakter. (…) Edukacja cierpi od wymiotów narracji” – mógł powiedzieć:
23. „Nierówności społeczne w oświacie są niezaprzeczalnym faktem.” – mógł powiedzieć:
24. Czym są społeczne nierówności edukacyjne?
25. Jakie typy oceniania mogą składać się na skrajną strategię oceniania charakterystyczną dla orientacji techniczno-scjentystycznej?
26. Jakie typy oceniania mogą składać się na skrajną strategię oceniania charakterystyczną dla orientacji nietechniczno-scjentystycznej?
27. Na czym polega autorytarno-patriarchalna logika wymagań dydaktycznych?
28. W jakim sensie lęk przed byciem nikim przypomina Freudowski urojony lęk przed kastracją?
29. Co charakteryzuje antypedagogikę jako nurt w wychowaniu?
30. Jakie są warunki tworzenia klimatu wolności w koncepcji C. Rogersa?
na mailu też to jest wrzucone, dajcie znać jak macie pomysł jak to rozwiązać
PS termin egzaminu jeszcze nieznany, ale pewnie w czasie sesji bo druga grupa musi skończyć zajęcia
|
|
Sob Gru 19, 2009 10:10 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Reklama
|
|
Sob Gru 19, 2009 10:10 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Szef Sajnaj
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 52 Skąd: z kątowni |
|
|
|
Sporo tego. To wszystko naprawdę było na wykładach ? ;>
|
|
Sob Gru 19, 2009 20:58 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
dredziara/Kalina
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 66
|
|
|
|
ja popieram pomysł , ze to opracować wspolnie - to znaczy każdy po jakimś zagadnieniu
co wy na to??? ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif)
|
|
Nie Gru 20, 2009 13:49 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Dawid
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: mieć na studia ? |
|
|
|
tego wszystkiego nie było na wykładach. Co najwyżej tylko wspominał o tych zagadnieniach, ale na pewno ich nie rozwijał.
Ja też jestem jak najbardziej za tym, że każdy coś opracował. Tylko trzeba to tak podzielić, żeby każdy był wstanie dobrze to zrobić.
|
|
Pon Gru 21, 2009 15:49 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Szef Sajnaj
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 52 Skąd: z kątowni |
|
|
|
"dobrze" jest pojęciem względnym
|
|
Wto Gru 22, 2009 22:09 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Dawid
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: mieć na studia ? |
|
|
|
pierwsze 7 zadań rozwiązałem, jak ktoś będzie miał następne to niech da znać ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif)
|
|
Wto Gru 29, 2009 10:21 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
ja
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 2
|
|
|
|
no to wklejaj, a nie sie chwalisz :p
|
|
Wto Gru 29, 2009 23:32 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Dawid
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: mieć na studia ? |
|
|
|
podzieliliśmy się zagadnieniami na etykę:
pytania 8-9 Kamila
10-11 Szymon
12-13 Zuzia
14-15 Wojtek
16-17 Gosia
18-19 Agata
20-21 Olka
22-23 Paulina
24-25 Marta
niech każdy przygotuje odpowiedzi na następną środę (13.01) żebyśmy już mogli zamienić się odpowiedziami z grupą z resocjalizacji, dzięki za współpracę ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif)
|
|
Sro Sty 06, 2010 17:11 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Szef Sajnaj
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 52 Skąd: z kątowni |
|
|
|
na maila wrzuciłam co dostałam, bierzcie i jedzcie z tego wszyscy
|
|
Sob Sty 23, 2010 12:52 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
Reklama
|
|
Sob Sty 23, 2010 12:52 |
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
![](templates/GetawayPurple/images/spacer.gif) |
|