Forum Animatorzy 2009 Strona Główna
POMOC Rejestracja SzukajFAQ Zaloguj
zagadnienia na egzamin z etyki

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Animatorzy 2009 Strona Główna » Archiwum Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat

zagadnienia na egzamin z etyki
Autor Wiadomość
Dawid



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: mieć na studia ?

Post zagadnienia na egzamin z etyki Odpowiedz z cytatem
Dr Piotr Stańczyk – pytania i zadania do „Etyki zawodu pedagoga”

1. Działanie pedagogiczne w koncepcji P. Bourdieu i J.-C. Passerona charakteryzuje się tym, że …
2. „(…) albo wierzycie mi w to, że nie kłamię, kiedy mówię wam, że wychowanie jest przemocą i moje wychowanie jest nieprawomocne, albo wierzycie, że wierzycie i moje nauczanie jest uprawnione, zatem nie możecie mi tym wypadku wierzyć bardziej niż wtedy, gdy mówię, że jest ono przemocą” – mógł powiedzieć:
3. Czym jest zrównanie przedmiotu z pojęciem to w koncepcji G.W.F. Hegla?
4. Na czym polega istota alienacji samowiedzy (podmiotu) w koncepcji G.W.F. Hegla?
5. Co jest stawką walki na śmierć i życie w koncepcji G.W.F. Hegla?
6. Czym różni się illokucja od perlokucji w teorii aktów mowy?
7. Czym różni się perlokucja od illokucji w teorii aktów mowy?
8. Działanie komunikacyjne to …
9. Działanie strategiczne to …
10. „Tylko hermeneutyczna bezwzględność wobec własnych presupozycji może uchronić interpretatora przed uprawianiem krytyki bez przeprowadzenia samokrytyki oraz przed popełnianiem tego błędu (…)” – mógł powiedzieć:
11. Dlaczego nauczyciele stosują strategie przetrwania?
12. Która ze strategii przetrwania nauczycieli może zostać określona jako meta-strategia?
13. Na czym polega strategia fraternizacji?
14. „O pełnym przygotowaniu do zawodu można sensownie mówić w przypadku tych zawodów, które polegają na wykonywaniu względnie powtarzalnych i przewidywalnych, a przy tym wymagają kompetencji technicznych” – mógł powiedzieć:
15. W skład obszaru kompetencji technicznych wg R. Kwaśnicy wchodzą:
16. W skład obszaru kompetencji praktyczno-moralnych wg R. Kwaśnicy wchodzą:
17. Dlaczego w warunkach polskich dochodzi do skrócenia perspektywy rozwoju zawodowego nauczycieli?
18. Jakie są cechy „kultury zbójeckiej” wg Z. Kwiecińskiego?
19. W jakim sensie reforma edukacyjna może być odporna na nauczyciela („nauczycieloodporna”)?
20. Na czym polega techniczno-scjentystyczne podejście do zagadnienia programu szkolnego?
21. Na czym polega nietechniczno-scjentystyczne podejście do zagadnienia programu szkolnego?
22. „Uważna analiza relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem w szkole czy poza nią odsłania na każdym poziomie jej fundamentalnie narracyjny charakter. (…) Edukacja cierpi od wymiotów narracji” – mógł powiedzieć:
23. „Nierówności społeczne w oświacie są niezaprzeczalnym faktem.” – mógł powiedzieć:
24. Czym są społeczne nierówności edukacyjne?
25. Jakie typy oceniania mogą składać się na skrajną strategię oceniania charakterystyczną dla orientacji techniczno-scjentystycznej?
26. Jakie typy oceniania mogą składać się na skrajną strategię oceniania charakterystyczną dla orientacji nietechniczno-scjentystycznej?
27. Na czym polega autorytarno-patriarchalna logika wymagań dydaktycznych?
28. W jakim sensie lęk przed byciem nikim przypomina Freudowski urojony lęk przed kastracją?
29. Co charakteryzuje antypedagogikę jako nurt w wychowaniu?
30. Jakie są warunki tworzenia klimatu wolności w koncepcji C. Rogersa?



na mailu też to jest wrzucone, dajcie znać jak macie pomysł jak to rozwiązać Smile


PS termin egzaminu jeszcze nieznany, ale pewnie w czasie sesji bo druga grupa musi skończyć zajęcia
Sob Gru 19, 2009 10:10 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Sob Gru 19, 2009 10:10
Szef Sajnaj



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 52
Skąd: z kątowni

Post Odpowiedz z cytatem
Sporo tego. To wszystko naprawdę było na wykładach ? ;>
Sob Gru 19, 2009 20:58 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
dredziara/Kalina



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 66

Post Odpowiedz z cytatem
ja popieram pomysł , ze to opracować wspolnie - to znaczy każdy po jakimś zagadnieniu Razz
co wy na to??? Very HappyVery Happy
Nie Gru 20, 2009 13:49 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Dawid



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: mieć na studia ?

Post Odpowiedz z cytatem
tego wszystkiego nie było na wykładach. Co najwyżej tylko wspominał o tych zagadnieniach, ale na pewno ich nie rozwijał.

Ja też jestem jak najbardziej za tym, że każdy coś opracował. Tylko trzeba to tak podzielić, żeby każdy był wstanie dobrze to zrobić.
Pon Gru 21, 2009 15:49 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Szef Sajnaj



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 52
Skąd: z kątowni

Post Odpowiedz z cytatem
"dobrze" jest pojęciem względnym
Wto Gru 22, 2009 22:09 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dawid



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: mieć na studia ?

Post Odpowiedz z cytatem
pierwsze 7 zadań rozwiązałem, jak ktoś będzie miał następne to niech da znać Smile
Wto Gru 29, 2009 10:21 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ja



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 2

Post Odpowiedz z cytatem
no to wklejaj, a nie sie chwalisz :p
Wto Gru 29, 2009 23:32 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dawid



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: mieć na studia ?

Post Odpowiedz z cytatem
podzieliliśmy się zagadnieniami na etykę:

pytania 8-9 Kamila
10-11 Szymon
12-13 Zuzia
14-15 Wojtek
16-17 Gosia
18-19 Agata
20-21 Olka
22-23 Paulina
24-25 Marta

niech każdy przygotuje odpowiedzi na następną środę (13.01) żebyśmy już mogli zamienić się odpowiedziami z grupą z resocjalizacji, dzięki za współpracę Smile
Sro Sty 06, 2010 17:11 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Szef Sajnaj



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 52
Skąd: z kątowni

Post Odpowiedz z cytatem
na maila wrzuciłam co dostałam, bierzcie i jedzcie z tego wszyscy
Sob Sty 23, 2010 12:52 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Sob Sty 23, 2010 12:52
Wyświetl posty z ostatnich:    

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Animatorzy 2009 Strona Główna » Archiwum Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Animatorzy 2009  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin / Easy Tutorials (phpBB Tutorials)